Žákovský parlament
Školní parlament – spolurozhodování žáků o životě školy
Školní parlament je prostor pro zapojení žáků do života školy. Podporuje jednak zodpovědnost žáků
za vlastní vzdělávání, jednak umožňuje podíl na chodu školy. Zástupci Školního parlamentu se
pravidelně setkávají na pracovních schůzkách, na nichž přednášejí návrhy a připomínky svých
spolužáků ke vzdělávacímu procesu, školnímu prostředí, vzájemnému soužití. Školní parlament
předkládá podněty, otázky a návrhy vedení školy i učitelům. Snaží se vzájemně najít optimální řešení.
Školní parlament je prostředkem pro přenos informací mezi všemi třídami, napomáhá spolupráci
mezi jednotlivými ročníky. Školní Parlament je součástí Školního vzdělávacího programu. Snaží se o
naplňování cílů školy v oblasti osobnostní a sociální výchovy, výchovy demokratického občana. Práce
na půdě Školního parlamentu vychází z obsahu Úmluvy o právech dítěte, která byla přijata 20. 11.
1989 Valným shromážděním OSN a k níž přistoupila i Česká republika. Podle této Úmluvy má dítě
právo:
vyjádřit svůj názor a požadavek
na opatření k zajištění kázně ve škole odpovídající lidské důstojnosti
na ochranu před jakoukoli diskriminací
získat a zveřejnit informace
Svou činnost Školní parlament zaměřuje na:
zlepšení postoje každého žáka ke školní práci, vzájemnou pomoc žáků
hygienu a bezpečnost ve škole, pomoc při zajišťování čistoty a pořádku s cílem odstraňovat
lhostejnost a nezájem
podíl při organizování chodu školy
Školní parlament má povinnost:
prostřednictvím svých zástupců spolupracovat s vedením školy, učiteli i ostatními
zaměstnanci školy a vycházet přitom ze závazných pravidel školy
respektovat společenská pravidla a dodržovat zásady slušného chování
dbát na tradici školy a dbát na její dobrou pověst
přijmout plnou morální zodpovědnost za své iniciativy
být reprezentantem školy
Školní parlament má právo zejména:
vyjadřovat se k problémům školy a mimoškolní činnosti
podílet se aktivně na veškerém životě školy
přednést své návrhy vedení školy i vyučujícím
Cíl Školního parlamentu:
1. Zprostředkovat výměnu informací mezi žáky, učiteli, vedením školy a zaměstnanci školy.
2. Předcházet negativním jevům jako jsou šikana, ubližování druhým, ničení majetku školy.
3. Připomínat dodržování školního řádu.
4. Pomáhat s organizací akcí tříd.
5. Řešit připomínky a návrhy žáků na lepší chod školy.
6. Prezentovat svoji práci ve školním časopise a na webových stránkách školy.
Pravidla chování na půdě Školního parlamentu:
Výsledky voleb šk. r. 2021/2022
Výsledky voleb do žákovského parlamentu
ZŠ Mikoláše Alše Mirotice pro šk. rok 2021/2022:
3. třída
Jan Janoušek
Nela Obermajerová
4. třída
Sebastián Mašek
Tereza Součková
5. třída
Zápis z 1. schůze ŽP
Zápis ze schůze Žákovského parlamentu
ZŠ Mikoláše Alše Mirotice
Seznam navržených přání, připomínek a požadavků:
9. třída:
lepší reprezentace školy na sportovních turnajích – trika, dresy školy (lze osloviti sponzory viz SIKO Čimelice, v Miroticích např. Asan) pořízení výstroje gólmanů (nejen vlastní obyčejné mikiny) výroba branek na ven (třeba při PČ) zavedení nových sportů při TV – nohejbal apod. PČ – dílny – zařazení praktické výroby více věcí
– vybavení na pozemky, osázení školních pozemků (netkané textilie pod
jahody)
VV – nové styly malování a kreslení (graffiti apod.) ve třídě – náhradní erární oblečení na TV na půjčení (boty, tepláky – po použití vyprat nebo vypere určená služba) Solvina – ve třídě na umytí po VV deskové hry ve třídě jako náhrada za telefony (karty aj.) společenskovědní nástěnka s politickými a jinými aktualitami (rád by se jí ujal J. Slabý)Zápis z jednání a vyjádření k návrhům ŽP
Odkaz k Zápisu z jednání a vyjádření k návrhům Žákovského parlamentu naleznete zde.
Zápis ze 2. schůze ŽP
Zápis ze schůze Žákovského parlamentu
ZŠ Mikoláše Alše Mirotice
Volba předsedy a místopředsedy Žákovského parlamentu:
Jednohlasně byli členy Žákovského parlamentu navrženi a následně oficiálně zvoleni dva kandidáti.
Předsedkyně ŽP: Radka Kožená (8. třída)
Zápis ze schůze ŽP a vyjádření k návrhům
Zápis ze schůze a vyjádření k návrhům ŽP k nahlédnutí zde.